הפונקציה Wake on LAN מאפשרת להדליק מחשב או שרת ממצב כיבוי דרך הרשת המקומית (LAN), כל עוד הוא מחובר לחשמל. Wake on LAN פועלת על ידי שליחת "חבילת קסם" (magic packet) מלקוח WoL, שבעזרתה ניתן להדליק כל מחשב באותה תת-רשת/רשת שמקבל את החבילה הזו.
החומרה של המחשב צריכה לתמוך ב-Wake-on-LAN, כולל BIOS וכרטיס רשת תואמים, לכן לא כל מחשב תומך אוטומטית בפונקציה הזו.
מומלץ לבדוק אם דגם כרטיס הרשת שלכם תומך בחבילות קסם סטנדרטיות.
איך להשתמש ב-Wake on LAN
כדי להדליק מכשיר בעזרת Wake on LAN, יש לבצע את הצעדים הבאים:
1. מאתרים את הסוכן שברצונכם להדליק, לוחצים על התפריט ניהול, ואז בוחרים ב-Wake on LAN.
2. תיפתח חלונית Wake Agent. לחצו על החל כדי להשתמש בסוכן המומלץ, או בחרו סוכן אחר מהרשימה הנפתחת.
הערה חשובה: כדי להשתמש בפונקציית Wake on LAN ולהעיר מכשיר, חשוב שהסוכן שמעיר יהיה באותה תת-רשת כמו המכשירים שברצונכם להעיר.
לאחר ביצוע הפעולה, תופיע התראה בסרגל ההודעות.
איך Wake on LAN עובד
הפונקציה Wake on LAN פועלת באמצעות מכשיר אחר באותה רשת של המכשירים שברצונכם להעיר, שמבצע את תהליך ההשכמה. כדי שזה יעבוד, גם המכשיר שברצונכם להעיר וגם המכשיר שמעיר צריכים להיות עם סוכן Atera מותקן ולהימצא באותה תת-רשת. חשוב לדעת שלא ניתן להעיר מכשיר בלי להשתמש במכשיר אחר באותה תת-רשת; לא ניתן להעיר מכשיר מתת-רשת שונה.
- WOL משתמש בפורט 12287 (UDP). אם הפורט הזה לא זמין, לא ננסה פורטים אחרים.
- חבילת הקסם נשלחת כשידור Broadcast (כלומר 255.255.255.255)
- הפקודות נשלחות לכל כתובת MAC של הסוכן ה"ישן".
דרישות Wake on LAN
קודם כל, יש לוודא ש-WOL מופעל ב-BIOS של כל מכשיר. יש לעיין בתיעוד של היצרן.
יש גם להפעיל את האפשרות "Wake on Magic Packet" בכרטיס הרשת.
בקטע ניהול צריכת חשמל (Power Management), יש להפעיל את כל שלוש האפשרויות.
Wake on LAN ב-Atera
- הסוכנים צריכים להיות משויכים לאותו לקוח ב-Atera.
- חייב להיות לפחות סוכן אחד מחובר לרשת.
- המחשבים שברצונכם להעיר חייבים להיות באותה תת-רשת/רשת.
- ודאו שלמכשירים לא חסרה כתובת IP פנימית/חיצונית ב-Atera (את הכתובת ניתן למצוא בדף המכשיר).
- יש להפעיל את מצב Wake on LAN ב-BIOS של כל מכשיר לפני שניתן להשתמש בפונקציה הזו.
- לאחר שהגדרתם את כל הנ"ל, בחרו אחד מהסוכנים הזמינים מהרשימה הנפתחת.