באמצעות לקוח הגיבוי המקוון ניתן להגן על MS Exchange מפני אובדן נתונים. אפשרות זו זמינה ב-Windows. הגרסאות הבאות של MS Exchange נתמכות:
- MS Exchange 2010
- MS Exchange 2013
- MS Exchange 2016
יחידת הגיבוי המינימלית היא מסד נתונים.
הכנת המערכת לגיבוי
לפני שמתחילים לגבות את MS Exchange, ודאו שהמערכת שלכם מוגדרת כראוי (הגדרה זו מתבצעת פעם אחת בלבד, אלא אם ההגדרות מתאפסות בעתיד).
1. השבתת Circular Logging
יש להשבית את ה-circular logging לפני שמתחילים בגיבוי MS Exchange. פעולה זו נדרשת כדי לשמור על עקביות מסד הנתונים ולמנוע אובדן הודעות חדשות.
- הפעילו את כלי הניהול של Exchange:
- Exchange Management Console עבור Exchange 2010
- Exchange Admin Center (EAC) עבור Exchange 2013
- בעץ הקונסולה, הרחיבו את שרת Exchange הרצוי:
- Exchange 2010: Organization Configuration > Mailbox.
- Exchange 2013: Servers > Databases.
- פתחו את מאפייני קבוצת האחסון שברצונכם לגבות:
- ב-Exchange Management Console, לחצו לחיצה ימנית על קבוצת האחסון ובחרו Properties מהתפריט.
- ב-Exchange Admin Center, לחצו על קבוצת האחסון ואז על סמל Edit שמופיע למעלה.

- בטלו את הסימון בתיבת הסימון Enable circular logging (אם מסומנת). אשרו את השינויים.

2. בדיקת vssadmin list writers
- פתחו את תפריט התחל. הפעילו את שורת הפקודה (cmd.exe).
- הריצו את הפקודה הבאה:
vssadmin list writers
- לאחר שהרשימה מוכנה, מצאו את הערך "Microsoft Exchange Writer". ודאו שהמצב הוא "Stable" ו-"Last error" מוגדר כ-"No error".

3. ודאו שמסדי הנתונים מותקנים (Mounted)
- הפעילו את כלי הניהול של Exchange.
- בעץ הקונסולה, הרחיבו את שרת Exchange הרצוי:
- Exchange 2010: Organization Configuration > Mailbox.
- Exchange 2013: Servers > Databases.
- בחלונית העבודה, בדקו שהסטטוס של מסדי הנתונים בשרת תיבות הדואר הוא "Mounted".

הגדרת גיבוי מסד נתונים של שרת Exchange משוכפל (אם רלוונטי)
כברירת מחדל, לקוח הגיבוי המקוון מציע לגבות את שרת Exchange הראשי. אם אתם משתמשים בשכפול שרת Exchange ורוצים להגן דווקא על שרת השכפול, יש להגדיר זאת לפני עריכת בחירת הגיבוי. השתמשו בפרמטר ProcessReplicationStores=1 למטרה זו.
כאשר אפשרות זו מופעלת, לא ניתן לבחור את שרת Exchange הראשי לגיבוי.
הערה: Online Backup (Datashield) הוא מוצר ותיק הזמין רק לחשבונות Atera ישנים. לפתרונות גיבוי חדשים יותר, עיינו בעמוד זה.