דרישות מוקדמות
הורד והתקן את הכונן הווירטואלי.
לאחר ההתקנה, יש להפעיל מחדש את תחנת העבודה שלך.
לאחר ההפעלה מחדש, יתווסף כונן ל"מחשב שלי"/"מחשב זה" - כונן B:.
מסדי נתונים וגיבויים של Exchange
לקוח הגיבוי המקוון משתמש בטכנולוגיית Microsoft VSS (Volume Shadow Copy) כדי לגבות מסדי נתונים של תיבות דואר ב-Exchange. לצורך כך, ל-Exchange Server יש רכיב מובנה בשם Exchange VSS Writer שמבטיח שמסד הנתונים של תיבת הדואר שייגובה יהיה במצב עקבי.
עם זאת, הרכיב מעביר את מסד הנתונים למצב שנקרא dirty shutdown, כלומר קבצי הלוג של מסד הנתונים (בדרך כלל בשם E00000xy.log) נדרשים יחד עם קובץ מסד הנתונים (*.edb).
המונח ההפוך הוא clean shutdown - מסד הנתונים תקין לחלוטין כקובץ .edb יחיד ואין צורך בקבצי לוג.
העברת מסד הנתונים למצב Clean Shutdown
התקנת Exchange server כוללת תוכנה בשם eseutil.exe (Extensible Storage Engine Utility) שנועדה לבדוק את מצב מסד הנתונים או לבצע פעולות על קבצי מסד הנתונים והלוג.
יש פקודה מיוחדת לבדוק את מצב קובץ מסד הנתונים:
eseutil /mh "<נתיב לקובץ EDB>"
הפקודה תציג פלט שבו ניתן לבדוק את מצב מסד הנתונים.
פקודת eseutil מאפשרת גם להעביר את מסד הנתונים ממצב dirty shutdown למצב clean shutdown. היא תעתיק את התוכן מקבצי הלוג אל קובץ ה-EDB, כך שמסד הנתונים לא יהיה תלוי יותר בקבצי הלוג.
נניח שכונן הווירטואלי מותקן ככונן B: :
eseutil /r Exy /i /a /s "<נתיב לתיקיית הלוגים>" /l "<נתיב לתיקיית הלוגים>" /d "<נתיב לתיקיית ה-EDB>"
כאן, 'Exy' הוא שם קובץ הלוג הבסיסי. ניתן למצוא אותו בתיקיית קבצי הלוג של מסד הנתונים. אמור להיות שם קובץ checkpoint בשם Exy.chk, ושמו משמש כפרמטר בפקודה זו.
לאחר מכן, קבצי הלוג יועברו לקובץ ה-.edb והוא אמור להיות במצב clean shutdown. ניתן לוודא זאת על ידי הרצת eseutil /mh שוב.
ב-Exchange 2007, שחזור תיבת דואר מתבצע באמצעות Recovery Storage Group. קבוצה זו נוצרת דרך Exchange Troubleshooting Assistant (ExTrA.exe).
כדי לבצע שחזור תיבת דואר ב-Exchange 2007:
- העבר את מסד הנתונים הנדרש בכונן B: למצב clean באמצעות eseutil. אחרת, לא תוכל להשתמש בו לשחזור תיבת דואר.
- הפעל את ExTrA ('extra.exe' משורת הפקודה).
- לחץ על קישור Select task.
- בחר Database Recovery Management מרשימת הפונקציות.
- לחץ על Next.
- בחר Create a recovery storage group.
- בחר את קבוצת האחסון שמכילה את מסד הנתונים לשחזור ולחץ על Next.
- בשדה Recovery Database Path ציין את הנתיב למסד הנתונים (edb) בכונן B: ולחץ על Create the Recovery Storage Group.
- ExTrA תיצור את קבוצת השחזור ותציג מסך תוצאות עם פירוט שגיאות (אם יש). אם הכל עבר בהצלחה – בחר בקישור Go Back to Task Center.
- במרכז המשימות, בחר Mount or dismount databases in the recovery storage group.
- במסך הבא, סמן את מסד הנתונים לשחזור מתוך הרשימה ולחץ על Mount Selected Database.
- ExTrA תציג מסך תוצאות, לחץ על קישור Go back to task center.
- במרכז המשימות, בחר Merge or copy mailbox contents.
- לחץ על Gather Merge Information במסך הבא.
- בחר את תיבות הדואר הרצויות ולחץ על Perform pre-merge tasks במסך הבא.
- Exchange ישחזר את תיבות הדואר שנבחרו ויציג מסך תוצאות.
לאחר מכן, יש לנתק את מסד הנתונים ולהסיר את קבוצת השחזור.
בשונה מ-Exchange 2007, ב-Exchange 2010 אין יותר Recovery Storage Group. שחזור תיבת דואר מתבצע באמצעות Recovery Database.
כדי לבצע שחזור תיבת דואר ב-Exchange 2010:
- העבר את מסד הנתונים הנדרש בכונן B: למצב clean עם eseutil – ראה הסבר בסעיף הקודם. אחרת, לא תוכל להשתמש בו לשחזור תיבת דואר.
- הפעל את “Exchange Management Shell”.
- כדי ליצור Recovery Database, השתמש בפקודה הבאה:
New-MailboxDatabase -Recovery –Name <שם מסד נתוני השחזור> -Server <שם שרת Exchange> -EdbFilePath <נתיב לקובץ EDB>
-LogFolderPath <נתיב לתיקיית הלוגים>
- הפעל את Exchange Management Console, עבור אל Organization Configuration > Mailbox > Database Management, בחר את מסד הנתונים לשחזור שיצרת ולחץ על Mount Database בתפריט הקופץ.
- עבור חזרה ל-Exchange Management Shell. כדי לקבל רשימת כל תיבות הדואר במסד הנתונים לשחזור, השתמש בפקודה:
Get-MailboxStatistics -database <שם מסד נתוני השחזור>
הפקודה תציג את רשימת תיבות הדואר במסד הנתונים לשחזור.
- כדי לשחזר תיבת דואר בודדת ממסד הנתונים לשחזור, השתמש בפקודה:
Restore-Mailbox <שם תיבת הדואר> -RecoveryDatabase <שם מסד נתוני השחזור>
המערכת תבקש ממך אישור.
לאחר השלמת השחזור, יש לנתק ולהסיר את מסד הנתונים לשחזור מ-Exchange Management Console.
הערה: Online Backup (Datashield) הוא מוצר ישן הזמין רק לחשבונות Atera ותיקים. לפתרונות גיבוי חדשים יותר, בדוק בעמוד הזה.