מאמר זה עונה על שאלות נפוצות לגבי שימוש בסקריפטים ב-Atera. סקריפטים מאפשרים לטכנאים לאוטומט משימות תחזוקה, ניטור, תיקון והגדרות על פני מכשירי Windows, Mac ו-Linux.
בהמשך תמצאו הסברים על העלאה, תזמון, פתרון תקלות וניהול סקריפטים בצורה יעילה.
סקירה כללית
ש: אילו שפות סקריפטים נתמכות ב-Atera?
ת: Atera תומכת בסקריפטים של PowerShell, Batch (.bat) ו-Shell (.sh) עבור מכשירי Windows, Mac ו-Linux.
ש: האם יש מגבלת גודל לסקריפטים שמעלים?
ת: במנוי Pro של Atera, יש מגבלה של 20MB להעלאת קבצי .msi ו-.exe. למנויים בתוכניות מתקדמות יותר, מגבלת ההעלאה היא 1GB.
ש: האם יש מגבלה על מספר הסקריפטים שאפשר להעלות?
ת: לא, אין מגבלה קבועה על מספר הסקריפטים שמעלים.
ש: האם סקריפטים דורשים הרשאות אדמין?
ת: סקריפטים רצים כברירת מחדל כ-SYSTEM (ב-Windows) או root (ב-Mac/Linux). נדרשות הרשאות מנהל.
ש: מהו זמן הריצה המקסימלי לסקריפטים?
ת: לסקריפטים יש 1-60 דקות זמן ריצה.
ש: האם יש ניהול גרסאות לסקריפטים?
ת: לא. עדכון סקריפט ידרוס את הגרסה הקודמת. אם חשוב לכם לשמור גרסאות, מומלץ לשמור גיבויים.
ש: האם אפשר להריץ סקריפטים כמשתמש הנוכחי במקום SYSTEM/root?
ת: כן, בחרו "הרץ כמשתמש הנוכחי" בעת הרצה או תזמון הסקריפט.
ש: מה ההבדל בין System לבין Current User בהרשאות?
ת: ההבדל הוא באיזה משתמש הפעולה מתבצעת על המכשיר:
System - ההרצה מתבצעת תחת חשבון ה-SYSTEM המקומי, שיש לו הרשאות גבוהות במכשיר.
Current User - ההרצה מתבצעת תחת המשתמש שמחובר כרגע, עם ההרשאות שיש לאותו משתמש בלבד.
ש: אם אני מריץ פקודה ב-PowerShell/CMD או סקריפט, האם הוא ימשיך לרוץ אם אסגור את החלון, או שחייבים להשאיר אותו פתוח?
ת: ברגע שהפקודה או הסקריפט נשלחו, הם ימשיכו לרוץ על המכשיר גם אם תסגרו את חלון ה-PowerShell/CMD.
ניהול סקריפטים
ש: איך מעלים סקריפט ל-Atera?
ת: עברו ל-ניהול > ניטור ואוטומציה > סקריפטים, ואז לחצו על "צור סקריפט" או "העלה סקריפט".
ש: איך עורכים או מעדכנים סקריפט קיים?
ת: פתחו את הסקריפט ב-ניהול > סקריפטים, בחרו אותו ולחצו על "ערוך" כדי לבצע שינויים.
ש: איך מוחקים סקריפט שכבר לא צריך?
ת: מחקו אותו ישירות מדף הסקריפטים תחת ניהול > ניטור ואוטומציה.
ש: האם אפשר לגשת לסקריפטים של אחרים או לשתף סקריפטים?
ת: כן, אפשר להשתמש או לתרום ל-ספריית הסקריפטים המשותפת של Atera, שכוללת סקריפטים מהקהילה ומאושרים על ידי Atera.
ש: האם אפשר לבדוק סקריפט לפני הפצה רחבה?
ת: כן, הריצו אותו על מכשיר בדיקה ובדקו את הפלט בדוח התהליכים האחרונים.
הרצה ותזמון סקריפטים
ש: האם אפשר להריץ סקריפטים על כמה מכשירים במקביל?
ת: כן, ניתן להריץ סקריפטים בכמות גדולה מדפי מכשירים, אתרים או לקוחות.
ש: האם אפשר לתזמן סקריפטים להרצה אוטומטית?
ת: כן, הוסיפו אותם ל-פרופיל אוטומציה והגדירו תזמון חוזר (יומי, שבועי וכו').
ש: האם אפשר לתזמן סקריפטים להרצה מחוץ לשעות העבודה או לפי אזור זמן?
ת: כן, פרופילי האוטומציה פועלים לפי השעה המקומית של כל מכשיר. אפשר לתזמן משימות לשעות לא עמוסות.
ש: איך מוסיפים סקריפט לפרופיל אוטומציה?
ת: בתוך פרופיל אוטומציה, הוסיפו שלב, בחרו סקריפט, בחרו את הקובץ ושמרו.
ש: האם סקריפטים יכולים לרוץ על מכשירים לא מחוברים?
ת: סקריפטים נכנסים לתור וירוצו ברגע שהמכשיר יתחבר שוב.
ש: האם אפשר לשרשר כמה סקריפטים או להציג הודעה למשתמש לפני הרצה?
ת: אפשר לשרשר סקריפטים על ידי קריאה לסקריפטים אחרים מתוך קובץ אחד. הצגת הודעות למשתמש אינה נתמכת.
ש: למה הפלט של הסקריפט שלי נחתך בדוח?
ת: מטעמי ביצועים ויציבות, הפלט בדוחות מוגבל ל-32,000 תווים. כל פלט מעבר לכך נחתך אוטומטית ולא ניתן להרחיב אותו בתצוגת הדוח.
ש: איך אפשר לגשת לכל הפלט של הסקריפט?
ת: כדי לקבל את כל הפלט, מומלץ לכתוב אותו לקובץ או לשלוח אותו ליעד אחר מחוץ לדוח.
ניטור ודיווח
ש: איך אפשר לראות תוצאות או לוגים של סקריפטים?
ת: בדקו את דוח התהליכים האחרונים, פידבק אוטומציה ואת דף התראות לפלט ושגיאות.
ש: האם הסקריפטים נרשמים או מבוקרים?
ת: כן, פרטי ההרצה (טכנאי, זמן, תוצאה) נרשמים בהיסטוריית הפעילות של כל מכשיר.
ש: האם אפשר לקבל התראות במייל כשהסקריפט מסתיים?
ת: אין התראות ישירות, אבל אפשר לעקוב אחרי סטטוס ותוצאות בדוחות. ניתן לצרף את הסקריפט לפרופיל אוטומציה ולבדוק את מייל הפידבק:
ש: איך בודקים אם סקריפט הסתיים בהצלחה?
ת: בדקו קודי יציאה ופלט בדוחות תהליכים אחרונים או פידבק אוטומציה.
ש: מה קורה אם סקריפט נכשל?
ת: בדקו שהמערכת תואמת, שיטת ההרצה (SYSTEM לעומת משתמש) והתחביר נכונים. בדקו לוגים ונסו להריץ מקומית.
אוטומציה ותיקון תקלות
ש: האם סקריפטים יכולים ליצור התראות או קריאות שירות?
ת: כן, אפשר לצרף סקריפטים ל-פרופילי סף או חוקי תיקון אוטומטי כדי ליצור התראות או קריאות שירות.
ש: האם אפשר להשתמש בסקריפטים לתיקון אוטומטי (auto-healing)?
ת: כן, ניתן לצרף סקריפטים לספי ניטור כדי לפתור תקלות אוטומטית (למשל, להפעיל מחדש שירות שנכשל).
ש: איך משתמשים בסקריפטים בספי ניטור?
ת: הוסף סקריפט בפרופיל סף; הפלט שלו יכול להפעיל התראות כאשר מתקיימים תנאים מותאמים אישית.
ש: האם אפשר להשתמש בסקריפטים לתחזוקה שוטפת?
ת: כן, ניתן לתזמן סקריפטים לניקוי, עדכון או אופטימיזציה דרך פרופילי אוטומציה.
יכולות סקריפטים
ש: האם סקריפטים יכולים לקרוא ל-API חיצוני או להוריד קבצים?
ת: כן, כל עוד הגדרות האבטחה והפיירוול של המכשיר מאפשרות זאת.
ש: האם סקריפטים יכולים להתקין או להסיר תוכנות?
ת: כן, באמצעות סקריפטים של PowerShell או Batch. ניתן לשלב Chocolatey (Windows) או Homebrew (Mac) לאוטומציה.
ש: האם סקריפטים יכולים לנהל משתמשים, סיסמאות או חשבונות?
ת: כן, סקריפטים יכולים ליצור, לערוך, לאפס סיסמאות ולנקות פרופילים ישנים.
ש: האם סקריפטים יכולים להגדיר מתאמי רשת, מדפסות או שיתופים?
ת: כן, סקריפטים יכולים להגדיר כתובות IP, DNS, מדפסות וכונני רשת.
ש: האם סקריפטים יכולים לשנות הגדרות מערכת (פיירוול, רג'יסטרי, מדיניות)?
ת: כן, כל עוד הסקריפט רץ בהרשאות מנהל מערכת.
ש: האם אפשר להשתמש בסקריפטים לניטור ביצועים (CPU, זיכרון, דיסק)?
ת: כן, סקריפטים יכולים לאסוף ולדווח על מדדי מערכת או להפעיל התראות לפי ספים.
ש: האם סקריפטים יכולים לאוטומט עדכוני מערכת הפעלה, הפעלה מחדש או תיקונים?
ת: כן, אך עדכוני מערכת הפעלה מומלץ לנהל דרך כלי ניהול התיקונים של Atera.
ש: האם סקריפטים יכולים לנהל BitLocker, Defender או הגדרות אנטי-וירוס?
ת: כן, סקריפטים של PowerShell יכולים לבדוק הצפנה, להגדיר חריגות או להפעיל סריקות.
ש: האם אפשר לאוטומט העברת קבצים, גיבויים או ניקוי?
ת: כן, סקריפטים יכולים להעלות/להוריד קבצים, לגבות נתוני משתמש ולמחוק קבצים זמניים.
ש: האם סקריפטים יכולים לפרוס הגדרות מותאמות (רקעים, hosts, קיצורי דרך)?
ת: כן, סקריפטים יכולים להעתיק או להחליף אלמנטים אלו לכל המשתמשים במכשיר.
ש: האם אפשר להשתמש בסקריפטים לאיסוף מלאי או יומני אירועים?
ת: כן, סקריפטים יכולים לאסוף נתוני חומרה/תוכנה, מספרים סידוריים או לייצא יומני אירועים של Windows.
אבטחה והמלצות עבודה
ש: האם יש סיכוני אבטחה בהרצת סקריפטים?
ת: כן. תמיד יש לבדוק סקריפטים לקוד זדוני ולהגביל הרשאות העלאה/הרצה למשתמשים מהימנים בלבד.
ש: האם אפשר להגביל שימוש בסקריפטים לפי טכנאי, אתר או לקוח?
ת: רק משתמשי אדמין יכולים להעלות או להריץ סקריפטים. ניתן לשייך סקריפטים לפרופילים או קבוצות מכשירים לשליטה בטווח ההפעלה.
ש: איך מוודאים שסקריפטים לא מפריעים למשתמשים?
ת: יש לתזמן סקריפטים לשעות לא פעילות או להוסיף לוגיקה שמזהה משתמשים פעילים.
ש: איך מוודאים אמינות ובטיחות של סקריפטים לפני הפעלה?
ת: יש לבדוק סקריפטים בסביבה מבוקרת, לעבור על הקוד ולשמור גיבויים.
ש: איך מונעים חסימת סקריפטים על ידי אנטי-וירוס?
ת: יש להוסיף את סוכן Atera ונתיבי הסקריפטים לרשימת החרגות בתוכנת האנטי-וירוס או ההגנה על התחנה.
פיצ'רים מתקדמים ו-AI
ש: האם יש AI שיכול לעזור ביצירת סקריפטים?
ת: כן, ה-AI Copilot של Atera יכול ליצור סקריפטים, להציע פקודות ולעזור באופטימיזציה של תהליכי אוטומציה.
ש: האם אפשר להריץ סקריפטים דרך ה-API של Atera או טריגרים חיצוניים?
ת: לא. ניתן להפעיל סקריפטים רק דרך ממשק הפלטפורמה של Atera או פרופילי אוטומציה.
ש: האם סקריפטים יכולים להשתמש במשתנים של הסביבה או של Atera?
ת: כן, Atera תומכת במשתני סקריפט לדאטה דינמית, בנוסף למשתני סביבה סטנדרטיים של מערכת ההפעלה.
ש: האם סקריפטים יכולים לעדכן שדות מותאמים במכשיר?
ת: כן, פלט של סקריפט יכול לעדכן שדות מותאמים לצורך מלאי או ניטור.
פתרון תקלות
ש: איך פותרים תקלות בסקריפטים שלא מחזירים פלט?
ת: בדוק תחביר, הפניית פלט והרשאות. הרץ את הסקריפט מקומית כדי לבדוק את ההתנהגות.
ש: מה לעשות אם סקריפט מתנהג בצורה לא צפויה?
ת: פנה לתמיכת Atera עם פרטי הסקריפט, מידע על המכשיר ולוגים, או עיין בספריית הסקריפטים המשותפת לדוגמאות מאומתות.